fredag 28 oktober 2011

Fondväggar - ett lätt sätt att förändra hemma.

Fondväggar ska enligt "dom som vet" inte vara så inne just nu, men jag tycker personligen att det är ett suveränt sätt att lätt göra om och förändra ett rum. Eftersom vi har en öppen planlösning så var min lösning att helt enkelt bygga en fondvägg som står på "ben" så att jag lätt kan vända den om jag vill, eller slänga ut den om jag blir less. - Ingen åverkan i golv, tak och vägg. Däremot så skulle jag nog inte få något skönhetspris i utförandet för den är ju inte helt perfekt... Här nedan kommer tre exempel på olika varianter som jag har haft på den väggen. Nu inför jul så har jag vänt den vita sidan ut mot vardagsrummet för att julpyntet ska komma till sin rätt. Tapeten på den första bilden är från Midbec, och den stora bordlampan kommer från Sia. Den vita "trätavlan"/ tempeltavlan på nedersta bilden har jag köpt på nätbutiken C'est la Vie.


Foto: Angelic Mess






Foto: Angelic Mess







Foto: Angelic Mess

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar