lördag 10 november 2012

FRIDAY...



[AND MY MOJITOS]


Fast så farligt är det ju faktiskt inte...
Rubriken kan ju lätt göra att man tror att jag dricker 10 stycken och slocknar sen.
Det var ju inte riktigt det jag menade... :)
Jag älskar Mojitos och idag (kväll) så testar jag mig fram för att få den så bra som möjligt.
För jag ville ha EN, men en bra och riktigt smaskig sådan.
(Kände att jag behövde klargöra det så att ni inte tror att jag har gått och blivit alkis.)
:)



Foto: Angelic Mess


Inte tillräckligt med mynta kunde jag snabbt konstatera.
Jag tänkte att jag försöker göra en "hemmagjord" först.
Funkar inte det så har jag köpt "fuskvarianten". Det vill säga en färdigblandad mix.
"Alla sätt är bra utom de dåliga"

Här har ni ett "basic" recept:

MOJITOS
6 cl ljus rom
1-2 msk sockerlag
1/2 limefrukt
1 knippe färsk mynta
sodavatten
is



Foto: Angelic Mess


Glaset (som jag har 6 stycken av), har jag fyndat på loppis.
I bakgrunden ser ni ljuslyktorna från Tine K som fortfarande är mina absoluta favoriter.
Inköpta hos Marita som har webbutiken A Mouse In a House.
Såklart.


Foto: Angelic Mess

Den svartvita lilla brickan som man kan se på den vänstra bilden de och randiga sugrören kommer från Lagerhaus.
Även Jenny med webbutiken Hemlängtan har likadana sugrör.


Foto: Angelic Mess

Jag älskar alla varianter på nötter. Allra bäst tycker jag no om Cashew och Paranötter.
YUMMIE!!
I skålarna ovan har ni Cashew allra längs fram, bakom dessa är det MnM's Peanut och vid sidan är det Jordnötter och Paranötter.


Hoppas ni haft en underbar fredag!


Angelica








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar