söndag 17 juni 2012

ANOTHER LAZY SUNDAY...



[REGN KAKOR OCH KURBITS]




Ja, idag regnar det igen. Igår var det strålande sol, men idag regn. -Igen...
Men jag tar det med ro, och passar på att njuta av lugnet med en god bok, en kopp kaffe och en kaka (eller två...) Boken har jag fått låna av finaste C M. En bok jag inte tror att jag skulle ha läst i vanliga fall så det ska bli lite extra spännande.
Jag ska också passa på att titta lite på resor. För jag vill resa. Till solen, de nya upplevelserna och varför inte lite shopping?



Foto: Angelic Mess


Igår påbörjade jag årets vendetta mot maskrosorna på gräsmattan på baksidan. Dom små rackarna har ju en tendens att sprida sig enormt snabbt och varje år går jag omkring med den där lilla "ogräsplockarmojängen" och drar upp alla maskrosor jag ser.
Bara det gör ju att jag måste vara förtjänt av en myssöndag med kakor!!


Foto: Angelic Mess


Nu ska jag avnjuta kaffet i de fina muggarna från Indiska och lite kakor. Muggarna har ett mönster som faktiskt påminner lite om vår svenska kurbits. 
Indisk kurbits... Låter nästan som att det hör ihop. 
Fatet kommer från Jenny, och är en stor favorit.
Nu till kaffet och kakorna sedan blir det till att baka en sockerkaka.
(Ja, hör och häpna!!!)


Ha en underbar söndag alla!


Angelica





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar