torsdag 14 juni 2012

SUMMER IS HERE...




Hej, hej!!


Det känns som en evighet sedan jag skrev något, och för att vara jag så är det väl det också... Men... Det har varit mycket på sistone. -Tyvärr kan jag inte säga att det är detsamma som att jag skulle ha fått mycket gjort, utan det har bara varit mycket "på alla håll och kanter".

Jag har saknat att pyssla med bloggen men har samtidigt känt mig ganska omotiverad. Lite konstigt hur man känna två så motsägelsefulla saker samtidigt, men så har det varit. Men nu är jag tillbaka igen och hoppas kunna behålla lite av inspirationen som kom med de senaste två dagarna av solsken och med det lite sommarkänslor för första gången i år.

UNDERBART!




Foto: Angelic Mess


Tack vare mina söta grannar så har jag fått in en kvist av deras hägg. Jag frågade snällt och fick lov att ta en gren att ha som sommarblomma. Mycket snällt av dom. Det saknas ju nästan helt blommande blommor och träd i våran trädgård. Jag har visserligen planterat lite syrener, men det är det enda som finns och dom är så små att jag misstänker att de inte kommer att blomma något detta år.

Jag drömmer lite om att kunna plantera hortensior här hemma, men vet faktiskt inte om de klarar klimatet. Det måste jag kolla upp innan jag börjar köpa en massa plantor hej vilt...

Men åter till verkligheten. Nu ska jag sätta mig i solskenet med en kopp kaffe innan jag måste börja göra mig i ordning inför dagens hederliga dagsverke.


Kram


Angelica












1 kommentar:

  1. Det är verkligen guld värt att kunna plocka in växter från trädgården. Härligt att få njuta utav dem både inomhus och utomhus.
    Härligt att ni haft lite sommarväder!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera