söndag 21 oktober 2012

BEFORE AND AFTER...



[LIVING ROOM]



Nu har jag bott här i lägenheten i 21 dagar, och börjar så smått få lite ordning och reda.
Mycket småfix kvar dock.
Lister och dörrar som ska målas, ramarna kring strömställarna och täcklocken för el ska också målas och monteras tillbaka.
(En tillfällig lösning till dess att jag vet vad jag vill byta ut dessa mot.)
Köksluckorna skulle också behöva ett varv till med målarfärg.
Min "Att Göra lista" är enormt lång.
Men..... som sagt.... Mestadels småfix.
Allt det som är jobbigt och tungt är ju över.
Bara köket som ska bytas ut, men det kommer jag mest troligt att låta någon hantverkare göra.
Då slipper jag ju det.
:)


 
Foto: Angelic Mess


Ena hörnet i vardagsrummet. Den lilla hörnan som ligger vägg i vägg med sovrummet (till vänster) och som man även kan ha som matplats. Lägenheten är en hörnlägenhet som har varit en 3:a, men som idag är en 2:a.


Foto: Angelic Mess


Samma lilla "mathörna" men sett från soffan i vardagsrummet. Utgången till balkongen ligger också i anslutning till denna lilla matplats.


Foto: Angelic Mess


Denna hörna är i den stora delen av vardagsrummet. 
Hörnet bredvid TV'n.
Som ni kan se så var det BRUNT som dominerade. Och det i HELA lägenheten.
BRUNT, BRUNT, BRUNT!!!
Usch och fy!!!
Inte för att jag har något emot brunt, men vem vill ha ALLA väggar bruna?
Så här till att börja med så har jag alla väggar vita.
Dels för att det är så jag gillar att ha det eftersom jag tycker att det är så fräsht och lite "crispy".
Men också för att om jag vill ha färg så har jag nu en grund och kan "bo in mig" innan jag bestämmer mig.
3 veckors slit med spackling och slipning samt målning av tak, väggar, lister garderober och köksluckor har iallafall gett resultat.
Jag har nu ett hem.
:)

Ha en underbar kväll alla.



Angelica





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar