måndag 23 juli 2012

BARCELONA MARKET...



[EYE CANDY]



Hejsan!

I ett tidigare inlägg som ni hittar här så nämnde jag marknaden vid La Rambla som har allt från kött till frukt och grönsaker.
Här kan man även köpa med sig vinäger och olivolja. -Godis, nötter, grönsaker, ost, skinka, och korv har dom också.
Här finns ALLT.

Och det är en fröjd att gå in hit.
Så mycket färger och dofter.
Nästan så att man blir lite svag i knäna av alla synintryck.
Men det är vackert.



Foto: Angelic Mess



Ännu en gång så låter jag nog bilderna tala sitt eget språk...
För att försöka beskriva både känslan och alla vackra färger som är en ren och skär njutning går nog inte. Mina bilder är inte de bästa, men jag hoppas att de ändå kan ge er en liten aning om upplevelsen att gå in dit.




Foto: Angelic Mess


Rena rama himmelriket för oss som gillar mat.
Och jag börjar bli hungrig nu måste jag erkänna.





Foto: Angelic Mess

Foto: Angelic Mess


CANDY
YUMMIE, YUMMIE, YUMMIE!!
Ja, jag är en liten gottegris.
En syndares bekännelser...


Foto: Angelic Mess

Foto: Angelic Mess


Nötter i alla former och färger.
Smaker också för den delen...
Jag har nog aldrig sett så många olika varianter av nötter på en och samma gång. Och definitivt inte upplagda så vackert.


Nej nu är det dags att göra något att äta innan jag fortsätter med dagens pyssel som blir att ta lite bilder till imorgon och så har jag en fundering på att faktiskt försöka ge mig på att laga något ur den där spanska kokboken.

Vi får väl se hur DET går...
Mest troligt så blir det en katastrof.
-He, he, he...


Ha en superfin dag alla!



Angelica







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar