onsdag 6 mars 2013

TIP OF THE DAY/WEEK/MONTH... :)







[SPRAY PAINT RULES]



Japp.. Så är det...
Mina strömställare (dvs tryckknappar för elen) var i en riktigt läskig färg, vilket var högst irriterande och till en början tog jag bara en vanlig akrylatfärg och målade om dom.
Dock håller inte det speciellt bra, och färgen blir ojämn med pensel eller roller.
Alltså blev det att ta bort färgen och tvätta upp dom igen.
Högblank färg och sen var det kirrat.
Jag lät dom torka i ett dygn och sprayade sen ett andra varv för säkerhets skull.





Foto: Angelic Mess


Jag tog bilderna vid två helt olika tillfällen, vilket gör att ljuset skiljer ganska mycket på bilderna.
Men man får iallafall en ganska bra uppfattning om vilken skillnad lite färg kan göra.
Tråkiga foton idag, men superbra tips.
"Det är detaljerna som gör det"Och det här är ju betydligt billigare än att först köpa nya strömställare och sen anlita en elektriker.


Foto: Angelic Mess


Här är den ommålade ramen mot baksidan med orginalfärgen.
Tyvärr syns inte skillnaden lika bra på fotot som i verkligheten eftersom orginalfärgen är en mörkare beige-gul-brun färg.

Nu tillbaka till mina "duties"...






Angelica







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar