måndag 21 maj 2012

A LAZY, LAZY DAY.....



[ YESTERDAY ]



Ja, gårdagen var en riktigt gråmulen och regnig dag, och därmed också en riktigt lat dag här hemma.
Jag gjorde precis så mycket som ABSOLUT INGENTING...!
Fantastiskt!
Ler nöjt för mig själv.


Foto: Angelic Mess


Min lilla blogghörna i köket. 
Mys med läsning av mina favoritbloggar och tidningen Sköna hem som jag inte har hunnit läsa förrän igår. Och riktigt, riktigt mysigt med ljudet av regn utanför fönstren. 
Det söta, lilla fatet har jag fått av rara CM, och ljuslyktorna kommer från Marita.




Foto: Angelic Mess


Ja, det var en lat dag för oss alla. Snutteskrutten Rocky ockuperade sängen hela dagen. Trött, trött kisse...
I Sköna hem fanns det bland annat en artikel om trädgård. Den fick mig att längta ännu mer (-som om det egentligen är möjligt?!?!?) till sommaren och kanske till och med till att få plantera nånting...
Ja, alla ni som älskar trädgårdarbete får ursäkta mig - jag gillar verkligen INTE att gräva i jord och krypa och kravla på marken. Det måste vara något bland det tråkigaste som finns. För att inte tala om hur ont i kroppen man får av allt kravlande...!
:-)
Eller så är jag bara lat...
Det enda positiva är ju att det blir fint sen när alla plantor växer upp.
Men det är väl det som lockar dom flesta...?


Kram på er!


Angelica





1 kommentar:

  1. Visst är det en härlig känsla när det växer upp och blir fint men jag tycker faktiskt att det är lika tillfredsställande att rensa ogräs, gräva och plantera. Det är så rogivande tycker jag.

    Härligt med en lugn dag, man behöver verkligen det emellanåt! Otroligt fin katt du har!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera