måndag 30 juli 2012

GREEN, WHITE AND SILVER...




[AND SOME KNX STUFF]



Hej, hej!

Efter att ha startat dagen med en morgonpromenad med en riktig ÄngelCM, så blev det att åka på jobbet och börja jobba på allvar. Första riktiga arbetveckan.
Och det gick ju faktiskt bara bra. Lite väl lugnt nästan, men kanske ganska bra med en mjukstart...?
Tiden går lite väl sakta när det är så lugnt, men jag får väl trösta mig med att jag iallafall inte har fått en hjärtattack på grund av stress...



Foto: Angelic Mess


Och ser ni...??? Mitt olivträd lever fortfarande!!!
WOOP WOOP!!
Helt galet lycklig är jag!
Nästan så att jag tror att det ännu finns hopp för mig.
Däremot verkar ju inte kära CM ha samma lycka...
He, he...


Foto: Angelic Mess


Mina favoritaskar från Jenny.
I LOOOOOOOOOOOVE!!!
Hon har förresten REA just nu på lite saker, så passa gärna på att kika in där.



Foto: Angelic Mess


Och nu till det jag kallar "KNX Stuff".
KNX kallades tidigare för EIB och är, (för att göra det lite enkelt ???), ett elsystem som styrs via data.
Sparar energi, samt att man kan styra allt möjligt;
olika ljusscenarion, rullgardiner, larm, väderstationer mm mm.
Själva strömställaren (läs tryckknappen) är från Gira som ni hittar här.

Här hemma är det inte inkopplat ännu, men jag tänkte att ni kanske ville ha lite tips på vad man göra med något så tråkigt som el....



Angelica














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar