fredag 20 juli 2012

LA RAMBLA...


[FLOWERS]


Den största shoppinggatan och turiststråket i Barcelona är La Rambla.
Här finns det ALLT mellan himmel och jord. Förutom alla de vanliga butikerna och restaurangerna så är det här man hittar den största kontentrationen av olika stånd med blommor, FC Barcelona souvenirer, restauranger, konstnärer som målar ditt porträtt osv, osv...

En stor, megahärlig mix helt enkelt, och här kryssade vi oss fram mellan inkastare till restaurangerna, turister och alla olika stånd med avsikten att hinna med så mycket som möjligt samtidigt som vi ville SE så mycket som möjligt.



Foto: Angelic Mess


Eftersom FC Barcelona inte är något jag direkt följer så fick det bli lite blomsterbilder från La Rambla istället. 
De är ju så vackra och jag önskar så här i efterhand att jag tagit ÄNNU mer foton.
Men... Det får bli nästa gång.
För en sån gång blir det.
DEFINITIVT.
Barcelona har ALLT!!!


Foto: Angelic Mess


Solrosor...
Blommor man blir glad av.
Mysigt.



Foto: Angelic Mess


Om jag ska vara helt ärlig så är det faktiskt matmarknaden som ligger precis vid La Rambla som är det allra bästa där. Där hittar man allt från ost, korv och kött till frukt och godis.
Men bilder på det kommer en annan dag. 
-Om jag lyckas välja ut några vill säga.
Beslutsångest ni vet...







Foto: Angelic Mess


Efter att fått mig en morgonpromenad med kära CM så blir det nu till att stöka lite här hemma. Otroligt skönt att börja dagen med en promenad. Jag hoppas att vi kan hålla ångan upp och fortsätta med det även efter semestern.


Ha en fin-fin dag.




Angelica







1 kommentar:

  1. jag blir så sugen på att fara dit när du visar så fina bilder!! Promenadpaus över helgen men på måndag åker dojjorna på igen ( sömntuta)!!

    SvaraRadera