torsdag 26 juli 2012

TORTILLA DE PATATAS...




[IN SPANISH?!?!]



Jaha... Nu är jag där... Står framför den spanska kokboken jag köpte i Barcelona.
-Eeeeeeeehhhhhhhh..... Få se nu......
Något borde jag ju kunna förstå.
Trots allt så har jag ju lite franska i baggaget.
Potatis lyckas jag komma fram till iallafall.
Men sen då?
-En gissning är att det här kommer att bli min längsta matlagningssession NÅGONSIN.


GOOGLE TRANSLATE HERE I COME!




Foto: Angelic Mess


Olivolja förstår jag också...
Sen börjar det riktigt avancerade.
Alla de andra ingredienserna.
-För att inte tala om själva beskrivningen!!!!




Foto: Angelic Mess

Ja, nog ser det mumsigt ut alltid. Dessa åt vi naturligvis i Barcelona. Jättegoda!! Vilket är orsaken till att det blir mitt första experiment.
Jag vet ju hur dom ska smaka och se ut, så det borde väl kunna vara lite lättare då?


Foto: Angelic Mess

Bilder tagna direkt ur kokboken.
Ännu har jag ju inte kommit så långt som till att göra en.
Det kommer nog att ta ett par dagar att översätta allt.
Ooooopppppssss!!!!


Foto: Angelic Mess


Såvida jag nu inte har missförstått det..:

450g Mjölig potatis tärnad/skivad
425 ml Olivolja
2 Hackade lökar
2 Stora ägg
Salt & peppar
Persilj för garnering.


Håll tummarna!!


Angelica




1 kommentar:

  1. Hue svårt kan det vara, google translate löser ju det mesta !!

    SvaraRadera