tisdag 1 maj 2012

QUIZ CHALLENGE




Hej alla!!


Idag är det dags för "utmaningen"/frågestunden jag har fått av min rara väninna CJL via hennes blogg Gummigumman. Hon är en kär vän och en person jag beundrar för att hon är så STARK. -Sådär som jag tvivlar på att jag skulle kunna vara om jag själv var i hennes situation.
Man vill ju gärna tro att man skulle fixa vissa saker, men jag tror faktiskt inte att jag skulle kunna vara så stark som du är gumman.
Ödmjukhet är vad jag känner.


En blomma från mig till dig.

 ♥


Foto: Angelic Mess


Här kommer frågorna:


1. Vad hade du velat heta om du hade fått välja själv?
Faktum är att jag trivs väldigt bra med mitt namn. Nog finns det mycket man inte är nöjd med här i livet, men mitt namn är inte en av de sakerna. Men låt säga att jag inte skulle kunna ha mitt namn. -Hmmm.... Då skulle jag vilja heta något vackert som Saga, Nova, Tindra eller liknande. Nu har jag svårt att se mig själv med den typen av namn, men de är mycket vackra namn och ett sånt skulle jag ju vilja ha såklart.
Summan av kardemumman är dock att jag inte skulle vilja byta.

2. Vilka tre saker/personer skulle du ta med dig på en rymdfärd?
Det här är den absolut svåraste frågan!! HUR skulle jag kunna välja...?? Men jag skulle ta med mig någon som får mig att skratta (för det gör ju allting så mycket roligare!!), min Iphone fullproppad med musik och min kamera. Sen behöver jag inte så mycket mer för att må bra. Dock skulle jag sakna "mysfilten" att kura ihop under. Nästan så att jag känner att det kanske är bättre med mysfilt än musik.



3. Om du vann 20 miljoner, vad skulle du göra då...eller kanske inte göra då?
Jag skulle bränna pengarna snabbt som attan!
För det första så skulle jag definitivt köpa en sprillans ny bil. -Eller rättare sagt två... En Volvo V50 och en Audi TT Quattro.
Sen  skulle jag köpa ett hus i Grekland och ett på Sri Lanka.
Jag skulle ge pengar till Cancerfonden, vargarna, isbjörnarna och lejonen  för alla dom ligger mig nära om hjärtat.
Och när jag gjort det skulle jag resa jorden runt i ett år för det finns såååååååå mycket jag skulle vilja se...


4. Om du skrev en bok, vad skulle den handla om i så fall?
Mest troligt skulle jag skriva om alla mina bravader (läs fadäser) jag har lyckats med under årens lopp. Mest för att jag helt enkelt tror att det skulle vara roligt att ha sen när man blir gammal... -De skulle lugnt kunna fylla en hel bok och säkert kunna roa många andra dessutom. Som till exempel när jag fastnade i tullen när jag skulle flytta från Tyskland och hem till Sverige, eller när jag liftade hela vägen från Wiesbaden till Paris mitt i natten, eller när jag skulle ha en romantisk kväll med min pojkvän som kommit från Sverige ner till Fürth där jag jobbade, men fick ett cementbord på foten så att jag istället slutade kvällen med några påsar frusna ärtor runtom hela foten. -Lite sånt skulle jag nog ta med... ;-)


5. När du har flyt i köket, vad lagar du för mat då?
Enda gången jag har flyt i köket är när jag får micra maten. -Eller köper hem hämtmat. Jag är tyvärr ett hopplöst fall vad gäller matlagning.



6. Vad önskar du dig nästa gång du fyller år?
-Åååhhh..... Jag skulle så gärna vilja åka till New York, så om det vore realistiskt så är det vad jag skulle önska mig. -Eller så en tripp till London för nu var det länge sen jag var där.



7. Om du hittade Alladin i lampan, vilka tre önskningar skulle du då ha?
1. Kärlek
2. Lycka
3. Makt att förändra



8. Vilken känd men död storhet, skulle du vilja återuppväcka om du fick chansen?
-Oj...!!!! Den här var svår. Det finns ju så många... Gandhi, Einstein, Mozart, M. L King. Det finns så många som har gett så mycket. Men av egoistiska skäl skulle jag önska min morfar tillbaka i livet för han var en storhet för mig.



9. Vad säger du till Jehovas vittnen när de knackar på dörren?
Eftersom jag är nyfiken i en strut så pratar jag faktiskt gärna en stund med dom. Dock är jag inte villig att bli konverterad, men det är väldigt intressant att diskutera religion och bibeln med dom som verkligen kan bibeln utan och innan.



10. Vilken låt/sång hör man dig oftast sjunga/nynna på och var om jag får fråga?
Ha, ha, ha!!! Ja, jag kan vara en "duschnynnare", dock varierar låtarna. Just nu är det dock Party In My Head med September för den gör mig glad.



11. Hur avspisar du jobbiga telefonförsäljare som ringer när du minst önskar det?
Oj, oj, oj.....!!! Jag har själv jobbat som telefonförsäljare i några år och vet hur ENORMT jobbigt det är. Därför så bara MÅSTE jag vara trevlig och lyssna tills dom har pratat klart innan jag (faktiskt mycket snällt!!) säger att jag inte är intresserad.
Jag har nästan tvångstankar om hur trevlig jag måste vara...!




-Puuuhhhhh...!
Nu tycker jag minsann att jag har gjort mig förtjänt av lite myspys i soffan med lite "karra"...!!! "Fröken Fräken" har verkligen låtit mig jobba hårt idag...!!! ;-)


Kram


Angelica




1 kommentar:

  1. hus i Grekland????? hmmmmm..... best att tänka på det innan köpet.... inte bästa tiderna nu.... hahahahahaha..... ;)
    Kickie Dimi

    SvaraRadera