måndag 18 februari 2013

ORIENTAL INFLUENCES...






[IN THIS BLOGGER'S CORNER]





Dom som känner mig vet att jag är sjukt svag för det lite orientaliska, om än min stil på det stora hela är på gränsen till minimalistisk och "clean".

Ljuslyktor och kuddar ser jag gärna att de har lite "oriental feeling". Och förra veckan när jag var på stan med U R så gick jag in en sväng på en av inredningsbutikerna här.
Och föll som en sten.
Visserligen har jag länge tittat på just dessa muggar på nätet och suktat och längtat, men nu när dom stod där i verkligheten så var det ju omöjligt att motstå impulsen att köpa dom.
:)




Foto: Angelic Mess


Tillverkare av dessa skönheter till muggar är PiP Studio.
Det absolut första i rött som jag NÅGONSIN har köpt hem kan jag meddela. Normalt sett så skulle det helt enkelt inte hända.
Men... Denna här (enda) gången gjorde jag ett undantag.
Dessutom blev det samma design, men i blått som fick komma hem till lilla mig.


Foto: Angelic Mess


Den lilla muffinsformen i bakgrunden kommer från Bakformen som ni hittar här.
Där finns det massor med gulliga bakformar med mera.


Foto: Angelic Mess


Och här min lilla Blogger Corner.
Det vill säga köket. Det är oftast här jag sitter även om jag precis nu i skrivande stund faktiskt sitter i vardagsrummet för en gångs skull.


Foto: Angelic Mess


Så sjukt fina....

Jag ska ta lite bilder på de blå också så att ni får se.
Nu har dom ju funnits på marknaden i många år, men om inte annat så får jag ju en ursäkt till att knäppa lite bilder på dom också.
:)


Ha en underbar kväll!


Angelica






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar