lördag 16 juni 2012

A CLOUDY EVENING IN JUNE...




Hej alla!!


Nu har här inhandlats lite hortensior som tills vidare får stå på lilla bron på baksidan. När de har blommat ut ska jag plantera ut dom tänkte jag, men jag har föga hopp om att de kommer att överleva vintern (-eller min vård överhuvudtaget!) 
-Men prova kan man ju alltid göra... :-)
Projekt nummer två blir att plantera pioner. Just nu går jag dock och funderar på exakt var jag ska sätta dom. Allra finast är det ju om man planterar flera stycken tillsammans, men ska jag ha dom i rad, eller mer i en grupp...? Vi får se om jag kan bestämma mig eller om jag kommer att vela hela sommaren.
Så mycket tankar och funderingar hela tiden. Min stackars hjärna kommer att bli överhettad snart!
;-)



Foto: Angelic Mess


Som synes så har vi bara grundmålat huset. (Dessutom återstår det att byta panel på gavlarna). Den grå färgen som vi har använt är faktiskt en grå slamfärg, det vill säga en grå variant på Falu Rödfärg. Denna kommer från Gysinge Byggnadsvård och heter just "Gysingegrå".
Såvida mitt minne inte sviker mig helt.


Foto: Angelic Mess


Den lilla "bron" på baksidan är tillfällig. Ett snabbt bygge för att kunna gå in och ut obehindrat från köket. Tyvärr finns det inte någon bestämd plan på hur den ska se ut så den tillfälliga lösningen blir nog inte så temporär ändå.
Ett inte alltför ovanligt fenomen här hemma.
Tyvärr...




Foto: Angelic Mess


Hortensior är så otroligt vackra. Och den här blå varianten är nog nästan den allra vackraste... -Eller näää.... Dom är nog lika vackra allihopa. Inomhus jag jag valt att ha den varianten men har även sneglat på den rosa för att vara helt ärlig.
Pioner, hortensior och orkidéer kan jag inte få tillräckligt av.


Foto: Angelic Mess

Här ser ni den ännu ej färdigställda uteplatsen med plattor i grått och det så kallade staketet bakom är faktiskt bara lastpallar som jag har målat vita. Och varför i hela friden har jag gjort nåt sånt då, undrar väl ni.... Jo, helt enkelt för att få en känsla för hur högt staketet/vindskyddet ska vara sen när vi ska bygga ett "riktigt". :-)
Som sagt... Jag är "the Queen of Temporary Solutions"!!

Och det ska bli högre än den temporära varianten på bilden. Tanken är att vi ska kunna ha ett litet utekök och och lampor på den "väggen".
På fotot har jag snällt nog (??) varit MYCKET noggrann med att inte få med de fula knallgula kabelrören. Det gör liksom nästan ont i ögonen när man ser dom...!


Önskar er en superfin helg alla!!






Angelica



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar