onsdag 6 juni 2012

SWEDISH NATIONAL DAY...




[AND SOME SUMMER FLOWERS]



Kanske en aning övertydligt med små chokladbitar omslagna i svenska flaggan... Men det finns inte en enda svensk flagga i det här hushållet och jag ville ändå på något sätt fira med något traditionellt. Trots allt så är det ju bara sedan 1983 som 6:e juni varit Nationaldag och inte förrän 2005 som det faktiskt har varit en helgdag. Lite synd eftersom det innebär att vi inte har några "riktiga" traditioner förknippade med vår Nationaldag.

Inte om man jämför med andra länder iallafall...



Foto: Angelic Mess


Vi har fortfarande regn, men jag tog en snabb sväng och plockade lite urtypiska svenska blommor att ställa på matbordet i köket. Och gula blommor var ju den perfekta färgen. Dessutom blir man ju så glad av just den färgen.



Foto: Angelic Mess


De små chokladbitarna kommer från Lagerhaus. Den vita skålen med silverkant från Rif Design har jag inhandlat hos Marita (A Mouse In A House) och det lilla glaset/lyktan i bakgrunden har jag klickat hem från Jenny (Hemlängtan)
Vill ni titta lite närmare på dessa så hittar ni dom här. Och en liten fågel (fast egentligen en liten mus *tihi*) har viskat i mitt öra att Marita kommer att lägga upp lite nya produkter i sin webbutik inom kort.


Foto: Angelic Mess


Nu ska det bli lite nationaldags firande med tårta och annat gott, och jag firar ju (om än lite sent) mina 6 månader som bloggare (eller heter det kanske bloggerska??) 
Ja, ni ser.. Jag känner inte ens till de korrekta benämningarna...
:-)



Stor kram på er


Angelica






1 kommentar:

  1. Nej man har inte riktigt det där nationaldags-firandet inom sig. Inte jag i alla fall. Men jag uppskattar verkligen en röd dag :-)

    Härliga foton som alltid!

    Kram, Jenny

    SvaraRadera