måndag 18 juni 2012

CURIOSITY



[RESOR NYFIKENHET OCH EN SKARP TAVLA]



Hej, hej!!


Måndag igen...
Och jag känner mig ovanligt morgontrött. Det brukar jag aldrig vara, men idag ville jag nästan snooza väckaren. Det kan ju ha att göra med att jag satt uppe alldeles för länge och tittade på resor igår. Storstadsresor för att vara exakt.
Jag och Syster Yster tänkte att vi skulle ta en resa till någon storstad nu under sommaren. Nu gäller det bara att bestämma till vilken stad och sedan hotell. Och be en bön att jag kan vara ledig den veckan när det funkar för henne att åka bort.



Foto: Angelic Mess


Men nu kom jag liksom in på nåt helt annat än vad jag hade tänkt mig... :-) Men jag ser sååååååå mycket fram emot att ta en storstadsresa med söta syster. Lite systerlig "Quality Time", som vi i normala fall aldrig riktigt hinner med eller får till eftersom vi bor så långt ifrån varandra.


Foto: Angelic Mess


Curiosity
Kanske var det vad som fick mig att börja prata om att resa...? 
En nyfikenhet och längtan till att se och uppleva något nytt.


Foto: Angelic Mess



Jag är väldigt förtjust i de mycket enkla tavlorna som kommer från duktiga konstnären Ylva Skarp. Bara ett enda, talande ord skrivet med en font, eller stil som får mig att tänka på japansk konst.
En enkelhet som talar sitt eget språk.

Tittar ni in på hennes hemsida så tycker jag att ni ska titta på hennes keramik. 
Helt underbar den med!
Vacker enkelhet.



STOR KRAM


Angelica






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar