fredag 6 januari 2012

BLACK AND WHITE




[Och en liten kisseskrutt]




Hej, hej!

Med ett nytt år, det vill säga en riktig nystart, så känner jag också att jag vill förnya hemma. -Ut med det gamla och in med det nya!! :-) Visserligen har det inte gått många dagar sedan Nyår, men jag känner verkligen att nu är det dags att få in nåt NYTT. Jag tenderar väl till att vara lite manisk när det gäller att flytta runt både möbler och saker för att förnya på det sättet, men man vill ju även få in lite "sprillans" nytt för att känna att det faktiskt förnyas även på den fronten. Däremot så har jag inte förnyat färgskalan utan den är fortfarande "Black and White". :-) -Men kanske ska jag prova lite färg till våren...? 




Foto: Angelic Mess

I förgrunden kudde från Indiska och i bakgrunden är en av de nya kuddarna som jag av en händelse hittade på Ohlssons Tyger. Helt oväntat med tanke på att jag verkligen avskyr att sy och normalt aldrig tittar in på hemsidor med "sygrejer". (Alla syprojekt jag har provat på slutar alltid med att jag slåss med symaskinen!!) 
-Jaa... Jag är ett hopplöst fall och en svärmors mardröm... :-)


Foto: Angelic Mess


Ytterligare en närbild på mina favoritskålar. Marockanska skålar med olika mönster. Den stora kommer från bästa Marita (A Mouse in A House) och de små är de jag fick i julklapp.


Foto: Angelic Mess


Närbild på en av de mindre skålarna. De har ett lite "taggigare" mönster jämfört med den större skålen som har ett betydligt mjukare uttryck.


Foto: Angelic Mess


Min ögonsten ( d.v.s "kisseskrutten" Rocky) får vara med på ett hörn eftersom han är så snygg och dessutom matchar inredningen... -Hi, hi!!!





Kram














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar