onsdag 25 januari 2012

RESTIPS...





Sri Lanka

Del 1



Ja, då var jag tillbaka efter 2 veckors uppehåll och det har varit helt UNDERBART med lite sol och bad så här mitt i vintern. Sri Lanka är helt fantastiskt med underbar natur och lika underbara människor. Dock ska man åka dit med insikten om att det är ett ganska fattigt land och helt enkelt ta det för vad det är. Kan man göra det så har detta ljuvliga land mycket att erbjuda.





Foto: Angelic Mess


Denna bild är tagen på vägen ner till Mirissa där vi var på valsafari. Kommer jag ihåg rätt så är den tagen en bit söder om Hikkaduwa. Valsafarin kan jag också rekommendera, men INTE om man har lätt för att bli sjösjuk... -Som jag... På vår båt så hade de sjösjuketabletter, men tyvärr var de lite sent ute med att erbjuda dom... Hann iallfall se lite delfiner, men blåvalarna missade jag... :-(



Foto: Angelic Mess


Denna bild är tagen på en av Negombos absolut bästa restauranger: Dolce Vita. En italiensk restaurang att sitta och avnjuta en god lunch eller middag på och som ligger precis vid stranden. Gott kaffe har de också!!! Det inhemska kaffet är lite speciellt med mycket sump och starkt som attan. -Inget för en vek svensk som jag själv, men hos Dolce Vita så får man ett supergott kaffe. Jag kan varmt rekommendera deras Caffe Latte och ta den gärna som en "double shot". Ännu ett restaurang tips är Serendib som har SUPERGOD mat. Det ser ut som ett litet, litet kyffe nästan när man går förbi, men går man in förbi baren så är det en stor innergård ner mot stranden. Maten är som sagt super och personalen likaså. -Lite "crazy" är dom också, och för den som vill ha en drink eller två så bör jag nog varna för att de INTE snålar med spriten!



Foto: Angelic Mess


Stranden i Negombo är ganska långgrund, men man får vara lite försiktig för vågorna är ganska höga emellanåt. Åker man med barn så bör man alltså vara uppmärksam och hålla koll. Är man dessutom en äkta soldyrkare så bör man också tänka på att inte ligga alltför mycket i sanden eftersom det emellanåt kan finnas mycket sandloppor som orsakar enormt mycket kliande på nätterna. -Fråga en som vet...! Köp en stor handduk eller filt att ligga på.


Många kramar från en loppbiten bloggerska!




Angelica





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar