fredag 27 januari 2012

RESTIPS


Sri Lanka

Del 2

Shopping





Hejsan!!


Ingen resa är ju värd sitt namn om man inte kommer hem med allehanda onödiga saker... :-) Jag började min karriär som pruterska på Sri Lanka med att "lura av" en strandförsäljare den väska som han bar alla sina saker i. Han hade naturligtvis andra väskor, men den han själv använde var den enda som föll mig i smaken. Alltså blev det den vi "hagglade" om fram och tillbaka och till slut blev den min för 500 Rupies (ca. 35 SEK). Väskan var ju begagnad och en smula sliten, men jag var nöjd! -Och det är jag fortfarande...! Svart med vita elefanter. -Bättre än så kan det ju inte bli!!! :-) 



Foto: Angelic Mess


Ja så här ser den ut den "beggade" väskan jag lyckades lura till mig.. ;-) Alla andra var som sagt in alls i min smak så då fick det bli att förhandla sig fram till att få köpa denna. I bakgrunden en svart strandkjol med... gissa vad... Jo just det... Elefanter!!! 




Foto: Angelic Mess

Tema elefanter kan man väl säga att det är idag... Kuddfodral i svart och vitgrått med lite silvertråd. I form av en elefant. -Naturligtvis!!!!



Foto: Angelic Mess




Självklart fick det även komma hem en liten elefant samt en tuk-tuk för något mer typiskt för Sri Lanka kan jag nog inte tänka mig. - Och lite klichée måste det ju vara när man är turist...  :-)


Är man det minsta intresserad av smycken så tycker jag att man ska se till att få med sig något snyggt hem. Det finns otroligt mycket att välja mellan, men man bör kolla runt lite innan man slår till. Min kära lillasyster C lät en juvelerare lägga in extra diamanter i sin vigselring för en bråkdel av vad det skulle ha kostat i Sverige. Observera dock att man bör be om ett äkthetsintyg.




Ha en bra dag alla!


Kram!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar