måndag 14 november 2011

DIY: Att förnya en möbel med hjälp av lite färg.

DIY

Att måla en möbel




Före







Efter


Hej, hej!!!

Efter att ha funderat och funderat på vad jag skulle göra med den gamla sekretären så blev det att måla om den. Den är ett arvegods från min mormors syster ( världens coolaste pensionär var hon!!) så jag ville hemskt gärna behålla den. Trots det så var jag faktiskt på väg att slänga den eftersom jag tyckte att den var så fruktansvärt ful. - Men så kom jag på att lite färg kan ju lösa de flesta "fulhetsproblemen" man kan ha med en möbel - alltså blev det att måla om den istället. Och jag är faktiskt väldigt nöjd med resultatet. Det jag har gjort är att slipa den med fint sandpapper och sedan målat den ett antal gånger med halvmatt, svart lackfärg. Jag har rollat på färgen eftersom jag och penslar inte riktigt kommer överens. :-) Dock misstänker jag att jag borde ha haft någon typ av häftgrund för att få godkänt av målarproffsen, men jag hade lite för bråttom kan man säga.... De nya knopparna kommer från IKEA och heter Svep.




Foton: Angelic Mess















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar