torsdag 29 december 2011

DETALJER, DETALJER



Go'kväll alla!!!


Idag började jag dagen med att stressa runt på stan TROTS att det var mellandagsrea. -Undviker gärna rusningen som är då, precis som att jag helst slipper dagarna precis före jul. Resten av dagen har jag ägnat åt att reta mig på det fula kaklet i köket!! -Ja, av alla saker så är det faktiskt vad jag har gjort. Summan av kardemumman är att det blir till att köpa lite kakelfärg till veckan om jag bara hinner. Nu ska kaklet bli VITT och inte "beigeflammigt"!!!! -Huuuuu.... så fult!!!!! Funderade på att måla det svart, men då tror jag att det blir lite för mörkt... Hinner jag bara med projektet ifråga så kommer bilder att komma... :-)




Foto: Angelic Mess


Som tröst till mig själv över det fula kaklet så blir det bilder på saker jag TYCKER OM idag.. :-) Ovan ser ni randiga koppen från A Mouse in A House, som jag tycker så mycket om. -En lisa för själen efter att ha gått och muttrat för mig själv över kaklet hela dagen... :-) Nu kan man ju tycka att jag borde ha sett en "detalj" som detta tidigare - och det har jag... Men.... Av någon anledning så blev dagen idag tidpunkten för när jag inte står ut längre med detta ful-fula kakel!!! :-)




Foto: Angelic Mess


Här den stora marockanska skålen som är så FIN!!! Precis min stil med svart och vitt, men med en liten twist, det vill säga det lite spännande mönstret. :-) -Me like a lot!!!!



Foto: Angelic Mess



Om det är någon som har koll på det här med att måla kakel så får ni gärna ge tips. Det blir premiär för mig att ge mig på kakel med pensel och färg, så heta tips mottages tacksamt! :-) -Ja, jag vill ju att det ska bli både snyggt OCH hållbart... :-) På bilden ovan ser ni den fina ljuskopp från Tine K Home som jag bland annat har visat tidigare här. Även pennorna i siden kommer från Tine K.


Nej, nu ska jag preppa för TV-mys i soffan...

Kram på er!!


Angelica















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar