måndag 5 december 2011

KÖKET: FÖRE & EFTER


Hej alla!!!


Precis som alla andra så blir jag inspirerad av att se före och efter bilder, så nu tänkte jag att jag skulle lägga upp lite sådana också. -Om inte annat så kan det kanske ge andra som är i renoveringstagen lite hopp om att det finns ett slut på allt det jobbiga. Slutligen är det ju lite för min egen skull också. -Att ha bilder att gå tillbaka till för att se att man faktiskt har åstadkommit något. :-) Dock har vi kvar att byta alla köksskåp/utrustning, men det får komma sen.



Före: bild 1
Foto: Angelic Mess


Vilken röra!!! Så här såg det alltså ut under tiden vi höll på med vardagsrummet och den gröna, flammiga tapeten ger mig faktiskt kalla kårar - för att inte tala om bården!!!!!



Före: Bild 2
Foto: Angelic Mess


-Nä usch så hemskt!! Grejer överallt och så den hemska tapeten och bården ovanpå det! -Kan det bli värre?!?!?!



Efter: Bild 1
Foto: Angelic Mess

Här är altandörren där det tidigare bara var ett fönster - se första bilden.




Efter: Bild 2
Foto: Angelic Mess

Här är samma vägg som man ser på foto 2. Det vill säga väggen där alla skåpen står uppradade. Vi har kvar att sätta upp en av taklisterna i köket, men vi har inte hittat igen den så det har inte blivit av. -Men den ligger väl nånstans i nån bråte, gissar jag... :-)




Efter: Bild 3
Foto: Angelic Mess


Samma vägg igen, men taget vid en annan tidpunkt. Här kan man också se att vi har varit klåfingriga och brutit upp en av skivorna i taket för att se om det finns pärlspont under det nuvarande innertaket. -Och det fanns det, så det ska vi ta fram i samband med att vi renoverar själva köksstommarna mm. Det enda jag har gjort med själva köksskåpen ( som ju inte syns på dessa bilder) är att jag har målat dom vita. De var gulaktiga när vi flyttade in.




Ha en trevlig kväll!!


Angelica







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar