tisdag 7 februari 2012


Välkommen sol...

Hej alla!!

Nu har äntligen solen börjat visa sig även här i norr och jag insåg att det äntligen är tillräckligt med ljus så att jag kunde ta några bilder på vardagsrummet. Planerar in lite färg nu till våren (om jag nu kan vara så modig??) så lite dokumentation är ju alltid bra, om man vill gå tillbaka och titta på hur det såg ut innan... :-)

På senaste tiden har jag verkligen känt att jag nog skulle vilja mysa till det med lite mer färg. När man tittar på dessa foton kan man ju knappt tro att det faktiskt är färgfoton! Jag älskar svartvitt, men det vore lite kul att variera det med nåt annat.

Så här ser det alltså ut idag




Foto: Angelic Mess


Här en bild på vardagsrummet mot soffan och matplatsen som är stationerad vid fönstren bakom soffgruppen. Kuddfodralet från Sri Lanka med den söta elefanten ligger fortfarande över soffryggen eftersom jag inte har kunnat bestämma var jag ska ha det. Och sist men inte minst tavlan med Eiffeltornet från IKEA som jag tycker om så mycket. :-)



Foto: Angelic Mess


Fåtöljerna med kuddar från IKEA i svart och svartvitt. I bakgrunden syns  ljusstakarna från Day Birger et Mikkelsen, samt den fina, vita tempeltavlan från nätbutiken C'est la vie. Dock har de inte kvar några tempeltavlor i skrivande stund, men jag har sett att de finns på Spiti. :-)




Foto: Angelic Mess


Jag har fortfarande samma kuddar i soffan. Det vill säga kuddarna från Indiska och Ohlssons tyger, med svartvitt tema... :-) Och jag fortsätter vara kaxig (iallafall i tanken) att jag ska ha mer färg, så vi får väl se om jag lever upp till den kaxiga attityden...?? :-)


Ha en underbar dag!


Angelica











1 kommentar:

  1. Det är häftigt Angelica. Du har en sådan vackert hus som jag inte vet vad jag ska säga.

    SvaraRadera